Dr. Martens излиза на борсата

Dr. Martens са запазената марка на всички буйните младежи от десетилетия. От сряда IPO-то на производителя на известните ботуши с характерни жълти шевове ще бъде оценено на около 5 милиарда долара, съобщава Асошиейтед прес.

Създадена след Втората световна война сред руините на следвоенна Германия, превърнала се в емблема на младежката култура, компанията за обувки Dr. Martens ще бъде включена за първи път на Лондонската фондова борса следващата седмица. Акциите в компанията ще бъдат обявени публично за продан в сряда, като марката обучви бива оценявата на около 3,7 милиарда лири (5 милиарда долара).

„Успешната трансформация на Dr. Martens е страхотна история и още по-вълнуващо е огромният потенциал, който предстои“, заявява главният изпълнителен директор Кени Уилсън.

Компанията се стреми да използва очакваните приходи от продажбата, за да разшири марката, която в момента е собственост на частната инвестиционна компания Permira. Ботушите на Dr Martens се продават в повече от 60 страни, а клиентите купуват около 11 милиона чифта всяка година. Марката все още вижда място за разширяване.

Ботушите и обувките на Dr. Martens имат своите корени в следвоенния Мюнхен през 1945 г., когато д-р Клаус Маертенс, 25-годишен войник, се възстановява от счупен крак. Търсейки алтернатива на традиционната подметка от твърда кожа, той измисля алтернатива, която показва на стар приятел от университета и машинен инженер, д-р Хърбърт Фънк.

Започва да произвежда новите видове обувки две години по-късно и в рамките на десетилетие бизнесът им процъфтява, въпреки че в началото купувачите са били предимно по-възрастни жени.

През 1960 г. британската фирма Griggs купува изключителен лиценз за обувките и прави корекции, които все още съществуват, включително характерните жълти шевове. Ботушите са приети от различни групи по света. Те са популярни дори и сред работници във фабриките заради комфорта им.

Dr. Martens започва да губи популярността си в началото на века и компанията е изправена пред фалит, преди модният свят да се запали отново за марката.

Източник: Асошиейтед прес
Photo by Kilian Seiler on Unsplash Photo by John Broks on Unsplash

Хедонист
Да изследваме заедно измеренията на удоволствието

Share