Стилът на 89-годишния Армани остава единица мярка за елегантност

На Седмицата на висшата мода в Париж 89-годишният Джорджо Армани, видимо развълнуван, излезе на подиума, за да приеме заслужени аплодисменти. И той, и публиката съзнават, че маестрото е последната жива легенда в модния бизнес. Кралят на вечерната рокля Валентино Гаравани се оттегли през 2007 година. Джорджо Армани обаче продължи да работи, а всяко негово модно шоу все повече утвърждава стила му като единица мярка за елегантност.

Личността на Армани е иконична не само за клиентите и почитателите на дрехите му, а и за самите дизайнери. Той е символ на свободния креативен дух, но и на успешния предприемач – във време, когато големите концерни за луксозни стоки не само поглъщат модните марки, но и задават тона на колекции с универсално послание и глобална аудитория, 89-годишният италианец все още притежава модната къща, създадена от самия него, и е водещата артистична фигура в собствения си бизнес.

Представилите се на Седмицата на висшата мода „Баленсиага“, „Диор“, Фенди“, „Скиапарели“, „Шанел“ са заети да търсят правилните дизайнери и успешните рекламни послания, докато „Армани“ утвърждава разпознаваемия си стил в самоналожените граници. И сега дизайнерът не изневери на себе си. Обувките са елегантни, с остри върхове, косите са къси или прибрани, за да може големите висящи край скулите на манекенките обици да изпъкват по-добре. Любимото на Армани сако отново присъства в тази колекция висша мода. Дължините са до глезена, а материите са леки и удобни за носене. Много сатен, много рози, които не оставят впечатление за баналност, а изглеждат като комплимент към традиционната женственост във време, в което модата определено не може да се оплаче от липса на „лоши деца“ и уличен стил върху подиума.

Седмицата на висшата мода, която се провежда два пъти годишно в Париж, не е празник на въображението, какъвто са седмиците прет-а-порте. Висшата мода връща дизайна към шивашките му корени, към умението на моделиерите да работят с капризите на клиентите си. Седналата на първия ред на ревюто на „Фенди“ певица Карди Би напълно се вписва в посоката, зададена от дизайнерката Ким Джоунс – още повече камъни, още повече блясък. Екипът, стоящ зад артистичния директор на „Валентино“ Пиерпаоло Пичоли, излезе да поздрави публиката в работното си облекло. Представянето на висша мода е начинът, по който професионалните дизайнери напомнят, че голямата мода се създава с игла в ръка – след масовото нахлуване на мегазвезди като Риана и Фарел Уилямс в бекстейджа на прет-а-портето това напомняне е повече от необходимо.

Посланието на тази седмица, показала невъобразим лукс в облеклото на фона на социалните безредици в Париж, в крайна сметка е насочено към мъжете, коментира Ройтерс. Все повече представители на силния пол искат да носят не просто стилни дрехи по поръчка, а дрехи, предназначени за показване – пера, камъни, бродерии. Висшата мода дава началото на червения килим, а през последните години все повече звезди избират да се появят с екстравангантни костюми – актьорите Джаред Лето и Тимъти Шаламе отдавна не са изолирани случаи. Именно тук висшата мода и прет-а-портето си „подават ръка“ – мъжката мода заема все повече място в творческия процес, на подиума и в продажбите. „След няколко години Седмицата на висшата мода за мъже ще бъде факт“, каза главният редактор на френското издание на „Джи Кю“ Пиер Александър М‘Пеле. БТА

Хедонист
Да изследваме заедно измеренията на удоволствието

Share