Кинематографични слънчеви разходки из Южна Франция, Италия и Испания

„Басейнът“ (1969)
Реж. Жак Дере

Безработният и обичащ красивите бързи коли писател Жан-Пол (Ален Делон) и журналистката Мариан (Шнайдер) се наслаждават на любовта си в красива вила с басейн на френската ривиера. Неочаквано, те получават обаждане от приятеля им Хари, който идва да ги посети. Напрежението се покачва предвид, че той е бивш любовник на Мариан. Нещата се усложняват още повече, тъй като той води със себе си своята 18-годишна красива и много палава дъщеря, в чиято роля е Джейн Бъркин. Един от филмите, които напомнят, че около летните басейни и скъпи вили могат да се случат и психологически трилъри, в които има страст и в същото време напрежение. Ален Делон и Роми Шнайдер играят страстно влюбена двойка, която се наслаждава на хедонистичния си живот в Южна Франция точно шест години след като са обявили официално края на връзката си. Донякъде се смята, че филмът има терапевтичен смисъл в живота на Роми Шнайдер, която е много наранена след края на връзката им. Филмът е в челната тройка на най-гледаните филми във Франция за 1969 г. 
(бележка от редкацията на Хедонист: Силно препоръчваме и римейка на този филм с Тилда Суинтън и Ралф Файнс – „A Bigger Splash“)

„Римска ваканция“ (1953)
Реж. Уилям Уилър

„Римска ваканция“ е американски игрален филм – романтична комедия, излязъл по екраните през 1953 година, режисиран от Уилям Уайлър с участието на Грегъри Пек и Одри Хепбърн в главните роли. Сценарият е написан от Долтън Тръмбо, Йън Маклилън Хънтър и Джон Дайтън. 

Филмът проследява историята на красивата принцеса Ан (Одри Хепбърн), която е на обиколка из няколко европейски столици. Пътуването ѝ е широко отразявано от медиите и следва стриктна програма за посещения и срещи. Една вечер отегчената принцеса решава да се измъкне от протокола и се впуска инкогнито из улиците на нощен Рим, където обстоятелствата я срещат с американския журналист Джо Брадли (Грегъри Пек). 

„Римска ваканция“ има цели 10 номинации за „Оскар“ през 1954 г. Печели три от тях, в това число за най-добра женска роля на Одри Хепбърн. 

„Да хванеш крадец“ (1955)
Реж. Алфред Хичкок

На първо място можете да гледате филма „Да хванеш крадец“ (1955) на Алфред Хичкок, защото Кралят на съспенса ще ви приведе в един замотан свят на кражби на бижута от бивши престъпници и герои на Съпротивата (Кари Грант) и разглезени богати наследнички (Грейс Кели), чието отмотаване изглежда невъзможно.

На второ обаче си заслужава да гледате лентата, защото действието на филма се развива на Лазурния бряг. А няма по-добра комбинация от Грейс Кели, бледорозово, сатен, небесно синьо и Лазурен бряг. 

„Да хванеш крадец“ е идеален филм, в който можете да преразгледате летния си гардероб и да се насочите към стила на златната ера на Холивуд и блестящата, но семпла и непретенциозна елегантност.

„И Бог създаде жената“ (1956)
Реж. Роже Вадим

Това е филмът, който заради изумителният си успех, довежда Брижит Бардо до международна слава на истинска звезда. Тя е само на 18-години, а героинята ѝ Жулиет е сираче, израснало без морални ограничения в поведението си, заради което демонстрира необуздан апетит за удоволствия. Този апетит обаче разтърсва цялото градче Сен Тропе. Нейният симпатичен, но наивен съпруг Мишел (Жан-Луи Тринтинян) се налага да търпи побои, обиди и „удоволствието“ да гледа жена си как танцува мамбо с различни мъже в опитите си да укроти нейния див нрав.

В този филм от 50-те Бардо запечатва образа си на вечната Лолита на френското кино. 

„Лудият Пиеро“ (1965)
Реж. Жан-Люк Годар

Донякъде в този филм на Годар се повтаря ситуацията от един от най-великите му филми „До последен дъх“ (1960). Но това е всъщност повторение на по-висока степен.

Героят, и този път изигран от Белмондо, е уморен от флирта със смъртта. Гибелта вече не идва отвън, тя е вътре в него като неосъзнат стремеж. Поведението му е твърде дълго проточило се самоубийство… 

Фердинанд Грифон живее в Париж. Макар и приятен, животът му сред буржоазния елит все пак е скучен. След поредното безпаметно парти той решава да зареже всичко и да избяга с детегледачката Мариан, която е негова бивша приятелка. 
Приключението им поема в съвсем различна посока, след като става ясно, че Мариан е преследвана от алжирски гангстери, от които е трудно да се измъкнеш. 

Посоката разбира се е ясна – от Париж до Френската ривиера. Двамата бягат непрекъснато и така започват необикновения си и луд живот. 

„Плажът“ (2000)
Реж. Дани Бойл

Едва ли съществуват хора, които не са гледали или не са чували за тайнствения плаж в Тайланд, където е сниман легендарният филм на Дани Бойл. 

Ричард (Ди Каприо) е млад американски авантюрист тръгнал на пътешествие само с раница на гърба си. В Тайланд той се запознава с двама французи, а случайността изпраща тримата на тайнствен остров с най-прекрасния плаж на света. Всички си мечтаем за този плаж през образите, които имаме за него в лентата. 

„Вики Кристина Барселона“ (2008)
Реж. Уди Алън

През 2008 г. Пенелопе Крус се присъединява към актьорския състав на „Вики Кристина Барселона“ на Уди Алън заедно със Скарлет Йохансон, Хавиер Бардем и Ребека Хол. Това е слънчев, чувствен филм в пулсиращия ритъм на Барселона. 

Крус играе Мария Елена, вече почти бившата съпруга на Хуан Антонио, харизматичен артист, който съблазнява Кристина и Вики една по една. Наелектризиращото изпълнение на испанската актриса ѝ донесе „Оскар“ за най-добра поддържаща женска роля на 81-ата церемония на наградите „Оскар“. Така тя се превърна в първата испанска актриса, спечелила „Оскар“.

„Малена“ (2000)
Реж. Джузепе Торнаторе

Макар и по време на война, лятото в Сицилия през 40-те също е било горещо, носещо ароматите на пресни домати, босилек и маслини. През 1940 г., когато Италия се присъединява към Втората световна война, две неща се случват на 12-годишния Ренато: той получава първото си колело и за пръв път вижда Малена. Тя е красива, тиха жена, която се е преместила в това малко сицилианско градче заедно със съпруга си Нико. Когато Нико отива на фронта, Малена остава сама. Тя посреща похотливите погледи на мъжете и клюките на завистливите жени в продължение на няколко години. Докато Ренато преминава от юношеството към зрелостта, той е свидетел на страданията на Малена. Вижда как трябва да се унижава, след като Нико е обявен за мъртъв, а тя търси работа в градчето. Ренато не се съобразява със стереотипите в малкия град спрямо живота на самотна красива жена и създава специален контакт с нея.

източник: Артакция
автор: Франциска Щайн

Хедонист
Хедонист
Да изследваме заедно измеренията на удоволствието

Share